„Oživenie“

Pri
príležitosti zverejnenia slabých amerických januárových maloobchodných
tržieb  (namiesto 0,5% iba 0,3% rast
oproti predchádzajúcemu mesiacu) na stránke dshrot.com
predstavili zaujímavý graf vývoja amerických maloobchodných tržieb za
posledných 20 rokov upravených o rast populácie a infláciu. Táto krátka správa
o stave amerického spotrebiteľa dáva reči o “oživení” do patričnej perspektívy.

„Oživenie“

Maloobchodné tržby
sa spamätávajú
od dosiahnutia dna v roku 2009. No “reálna” spotrebiteľská
ekonomika, upravená o rast počtu obyvateľov je stále v depresii – 8,3% pod
svojím historickým maximom dosiahnutým v roku 2006.”

Graf:  dshort.com

A ako sa darí
slovenskému spotrebiteľovi? Slovenské maloobchodné tržby bez predaja motocyklov
a motorových vozidiel (kód NACE 47) upravené o infláciu sú stále
o 14,3% nižšie, ako boli na svojom vrchole začiatkom roka 2008. Údaje nie
sú upravené o zmenu populácie, keďže tá bola za dané obdobie na Slovensku
minimálna (medzi rokmi 2001 a 2010 narástol počet obyvateľov o 0,7%).

Zdroj: ŠÚSR

Bojovníci
proti kríze teda stále prehrávajú

INESS je nezávislé, neštátne a nepolitické občianske združenie. Všetky naše aktivity sú financované z grantov, 2% daňovej asignácie, vlastnej činnosti a darov fyzických a právnických osôb. Naše fungovanie, rozsah a kvalita výstupov, teda vo veľkej miere závisí aj od Vašej štedrosti.
Naše
ocenenia
Zlatý klinec Nadácia Orange Templeton Freedom Award Dorian & Antony Fisher Venture Grants Golden Umbrella Think Tanks Awards