Nová kampaň rúca »rómsky mýtus« (Strategie.sk)

Portál Strategie.sk cituje dňa 23.10.2014 INESS a jeho štúdiu Rómovia a sociáne dávky a video Rómsky mýtus.

 Nová kampaň rúca »rómsky mýtus« (Strategie.sk)

Neživte v sebe predstavu, že živíte najmä Rómov, hovorí nová kampaň.

"Neživte v sebe predstavu, že živíte najmä Rómov," s takýmto sloganom ide do médií a spoločnosti organizácia INESS, ktorá chce vyvrátiť jeden rómsky mýtus.

Organizácia v týchto dňoch štartuje kampaň. "Až 90 % Slovákov verí, že zo svojich daní a odvodov živí minimálne jedného Róma," tvrdí v reklame. A následne sa to snaží uviesť na pravú mieru: opiera sa o dáta zo štúdie Rómovia a sociálne dávky a tvrdí, že z daní a odvodov živíme aj "niekoľko dôchodcov, mamičky s deťmi, jedného policajta, štyroch úradníkov, železničiara, cestára, lekárov a sestričky, študentov, jedného poľnohospodára a minimálne jedného invalida či väzňa". "Zo zaplatených daní a odvodov tvoria sociálne dávky pre mnohopočetné rodiny len 0,3 %."

Kampaň má klasickú formu - vznikol napríklad spot, ktorý mal premiéru len nedávno. Na YouTube ho zverejnili včera a videlo ho už 24 tisíc ľudí. Dôležitou súčasťou kampane a najmä osvety je web. Tvorcovia pracujú s hashtagom #romskymytus. Okrem toho organizácia INESS spustila stránku www.iness.sk/mytus/, kde sa snaží vyvracať stereotypy a ponúka aj svoju publikáciu na túto tému na stiahnutie (vo formáte pdf tu).

Kampaň pripravila agentúra Mayer/McCann Erickson.

Ivan Krasko

Strategie.sk, 23.10.2014

INESS is an independent, non-governmental and non-political civic association. All of our activities are financed by grants, 2% tax allocation, own activities and donations from individuals and legal entities. Thus, our operation, scope and quality of outputs, largely depends on your generosity.
Our
awards
Zlatý klinec Nadácia Orange Templeton Freedom Award Dorian & Antony Fisher Venture Grants Golden Umbrella Think Tanks Awards