Nová kampaň rúca »rómsky mýtus« (Strategie.sk)

Portál Strategie.sk cituje dňa 23.10.2014 INESS a jeho štúdiu Rómovia a sociáne dávky a video Rómsky mýtus.

 Nová kampaň rúca »rómsky mýtus« (Strategie.sk)

Neživte v sebe predstavu, že živíte najmä Rómov, hovorí nová kampaň.

"Neživte v sebe predstavu, že živíte najmä Rómov," s takýmto sloganom ide do médií a spoločnosti organizácia INESS, ktorá chce vyvrátiť jeden rómsky mýtus.

Organizácia v týchto dňoch štartuje kampaň. "Až 90 % Slovákov verí, že zo svojich daní a odvodov živí minimálne jedného Róma," tvrdí v reklame. A následne sa to snaží uviesť na pravú mieru: opiera sa o dáta zo štúdie Rómovia a sociálne dávky a tvrdí, že z daní a odvodov živíme aj "niekoľko dôchodcov, mamičky s deťmi, jedného policajta, štyroch úradníkov, železničiara, cestára, lekárov a sestričky, študentov, jedného poľnohospodára a minimálne jedného invalida či väzňa". "Zo zaplatených daní a odvodov tvoria sociálne dávky pre mnohopočetné rodiny len 0,3 %."

Kampaň má klasickú formu - vznikol napríklad spot, ktorý mal premiéru len nedávno. Na YouTube ho zverejnili včera a videlo ho už 24 tisíc ľudí. Dôležitou súčasťou kampane a najmä osvety je web. Tvorcovia pracujú s hashtagom #romskymytus. Okrem toho organizácia INESS spustila stránku www.iness.sk/mytus/, kde sa snaží vyvracať stereotypy a ponúka aj svoju publikáciu na túto tému na stiahnutie (vo formáte pdf tu).

Kampaň pripravila agentúra Mayer/McCann Erickson.

Ivan Krasko

Strategie.sk, 23.10.2014

INESS je nezávislé, neštátne a nepolitické občianske združenie. Všetky naše aktivity sú financované z grantov, 2% daňovej asignácie, vlastnej činnosti a darov fyzických a právnických osôb. Naše fungovanie, rozsah a kvalita výstupov, teda vo veľkej miere závisí aj od Vašej štedrosti.
Our
awards
Zlatý klinec Nadácia Orange Templeton Freedom Award Dorian & Antony Fisher Venture Grants Golden Umbrella Think Tanks Awards