Domestikované školstvo
Denník N uverejnil komentár analytika Róberta Chovanculiaka k fungovaniu škôl. 20.10.2022

Róbert Chovanculiak, INESS:
„S pozorovaním sa dá súhlasiť, ale už menej s identifikovanou príčinou. Aj samotná pasivita riaditeľov je totiž do značnej miery ovplyvnená ekosystémom, v ktorom fungujú. Ekosystém dokáže mať veľký vplyv na motiváciu byť aktívny. Zoberme si príklad súkromného sektora. Na tejto planéte neexistuje iný človek, ktorému by viac ležal na srdci osud konkrétneho podniku, fabriky alebo obchodu, než je jeho vlastník. Nikto nepociťuje takú motiváciu byť aktívny, hľadať nové zlepšováky a odstraňovať nedostatky ako on. Každý deň vstáva a ide spať s myšlienkou, čo sa dá zlepšiť. Jeho budúci život je totižto priamo zviazaný s úspešnosťou jeho podniku. To je motor kapitalizmu. Dobre nastavený ekosystém."
Celé vyjadrenie si môžete prečítať tu.