Ekonomická analýza vybraných dodatkov k DMA: cielená online reklama
Minulý rok prišla Európska komisia s dvomi návrhmi na reguláciu digitálnych služieb v podobe Zákona o digitálnych trhoch a Zákona o digitálnych službách (Digital Markets Act a Digital Services Act).
Všeobecnú ekonomickú analýzu prvej menovanej regulácie sme publikovali v policy štúdii pod názvom: Ekonomická analýza Zákona o digitálnych trhoch , resp. v anglickej verzii Economic analysis of Digital Markets Act. Momentálne prechádzajú tieto dva zákony legislatívnym procesom v rámci Európskeho parlamentu. Súčasťou tohto procesu je aj úprava a vytváranie dodatkov k pôvodnému návrhu, ktorý pripravila Európska komisia. Táto analýza sa bude venovať jednému aspektu z celej plejády zmien, ktoré navrhujú poslanci Európskeho parlamentu - konkrétne ide o zmeny v oblasti fungovania cielenej online reklamy.
V súčasnosti (zima, 2021) prebieha intenzívna diskusia medzi tvorcami EÚ politík a europoslancami o finálnej podobe regulácií týkajúcich sa cielenej online reklamy v rámci DMA a DSA. Časť tvorcov politík preferuje úplný zákaz cielených online reklám, iná časť ich výrazne zregulovanie a obmedzenie možnosti ich využívania (napr. prehnanými požiadavkami na zverejňovanie detailov kampaní alebo zavedením Opt-out módu).
Táto štúdia s názvom: Ekonomická analýza vybraných dodatkov k DMA: cielená online reklama sa preto zameria na analýzu významu cielených online reklám v rôznych oblastiach hospodárstva a spoločenského života. A z toho vyplývajúce negatívne dopady ich obmedzovania alebo úplného zrušenia.
Prečitať si ju môžete TU.