Autori reformy školstva by boli radšej, ak by neprešla. Analytici majú v talóne riešenie

Týždenník Trend uverejnil komentár analytika Róberta Chovanculiaka k školskej reforme a problémom jej zavedenia do praxe. 

Autori reformy školstva by boli radšej, ak by neprešla. Analytici majú v talóne riešenie

Róbert Chovanculiak, INESS: 

"Po prvéhráme sa na to, že úradníci dokážu zadefinovať jedno riešenie vhodné pre všetkých. A to tak, že sa prepíšu potrebné dokumenty lepším spôsobom. Ak majú byť dokumenty použité pre širokú paletu škôl, dokumenty musia byť napísané dostatočne všeobecne, aby pokryli všetky školy v rôznych podmienkach. My však máme na Slovensku 70-tisíc učiteľov. Ide o školy, ktoré majú vysokú mieru autonómie. Výmenou za túto autonómiu sa zaviažu, že budú dosahovať nejaké výsledky. Vo vedeckej obci existuje silný konsenzus, že práve tieto nové typy škôl dokážu zabezpečiť kvalitné vzdelanie aj pre deti z generačnej chudoby, ktoré žijú v ťažkých podmienkach."

Celý článok zo dňa 23.3.2023 si môžete prečítať tu. 

INESS is an independent, non-governmental and non-political civic association. All of our activities are financed by grants, 2% tax allocation, own activities and donations from individuals and legal entities. Thus, our operation, scope and quality of outputs, largely depends on your generosity.
Our
awards
Zlatý klinec Nadácia Orange Templeton Freedom Award Dorian & Antony Fisher Venture Grants Golden Umbrella Think Tanks Awards