Autori reformy školstva by boli radšej, ak by neprešla. Analytici majú v talóne riešenie
Týždenník Trend uverejnil komentár analytika Róberta Chovanculiaka k školskej reforme a problémom jej zavedenia do praxe.
Róbert Chovanculiak, INESS:
"Po prvéhráme sa na to, že úradníci dokážu zadefinovať jedno riešenie vhodné pre všetkých. A to tak, že sa prepíšu potrebné dokumenty lepším spôsobom. Ak majú byť dokumenty použité pre širokú paletu škôl, dokumenty musia byť napísané dostatočne všeobecne, aby pokryli všetky školy v rôznych podmienkach. My však máme na Slovensku 70-tisíc učiteľov. Ide o školy, ktoré majú vysokú mieru autonómie. Výmenou za túto autonómiu sa zaviažu, že budú dosahovať nejaké výsledky. Vo vedeckej obci existuje silný konsenzus, že práve tieto nové typy škôl dokážu zabezpečiť kvalitné vzdelanie aj pre deti z generačnej chudoby, ktoré žijú v ťažkých podmienkach."
Celý článok zo dňa 23.3.2023 si môžete prečítať tu.