Existuje (ne)primeraný zisk?
Týždeň uverejnil článok so zmienkou blogu Moniky Budzák o cene rúšok. 23. 03. 2020.
![Existuje (ne)primeraný zisk?](https://iness.sk/sites/default/files/styles/article_cover/public/image/blog/tyzden_34.jpg?itok=TcJcRPBx)
Na sociálnych sieťach sa šíria ponosy, že niektoré e-shopy predávajú za desiatky eur rúška, ktorých výrobná cena je niekoľko centov. Nezmyselnosť vajatania nad trhovou cenou vystihla analytička INESS Monika Budzák, keď napísala, že „rozčuľovať sa nad týmito cenami má asi taký význam, ako krútiť hlavou nad cenou Ferrari“. Samozrejme, že situácia, keď ceny rúšok rastú, nie je dobrá. A predaj rúšok s obrovskou maržou sa nám môže javiť nemorálny. No z dlhodobého hľadiska je fakt, že cena rúšok stúpla, dobrou správou. Väčšina obchodov hlási, že ich sklady sú prázdne, keďže rúška alebo dezinfekčné gély boli vykúpené špekulantmi, ktorí tieto produkty následne predávajú za vyššie ceny. Obchody zívajúce prázdnotou však znamenajú silný signál pre výrobcov a distribútorov, že vyrábať nedostatkové produkty sa vyplatí.
Celý článok vyšiel v tlači.