Slovenské zdravotníctvo potrebuje lepší manažment dopytu
Zdravotnícky denník uverejnil dňa 30.11.2023 vyjadrenie analytika Martina Vlachynského k slovenskému zdravotníctvu, ktoré potrebuje procesné inovácie a lepší manažment dopytu.
Martin Vlachynský, INESS:
"Môže vzniknúť napríklad telefonické centrum na úrovni poisťovní či nemocníc, a až na základe odobrenia sa volajúci pacient dostane ku zdravotnej starostlivosti. Je to pomerne bežné v západných krajinách, kde sa napríklad robí gatekeeping na úrovni zdravotných sestier. Na konci musíme dosiahnuť škálovateľnosť v zdravotníctve, aby jeden lekár dokázal spracovať väčší dopyt. Ten sa bude totiž napĺňať, lekári sa začnú odzmluvňovať od poisťovní a otvárať si súkromné ambulancie.
Celý článok zo dňa 30.11.2023 si môžete prečítať tu.